המדריך לעולם התקשורת לוגו  המדריך לעולם התקשורת לוגו לדף הבית

תפקיד

מהדק, מחליף, מוחק ומוסיף – כדי שהטקסט יהיה מושלם. ובסוף גם מנסח כותרת.
טל מרמלשטיין - עורכת

תיאור תפקיד

כאן בדיוק המקום להתבלבל ולכן כאן בדיוק המקום לתקן: "עורך" הוא לא עורך ראשי של המוסף בו הוא עובד, הוא לא זה שמקבל את ההחלטות לגבי התוכן שיתפרסם, אלא הוא חלק מצוות עורכים ש"מטפלים" בטקסטים. כחלק מתפקידו, מומלץ שירים הראש מהטקסט, יחפש ויעלה רעיונות משלו לכתבות ויביא אותם לאישור מול עורך המוסף שמעליו, אך לא לו המילה האחרונה. לעתים הם קרויים "משכתבים" וכשמם כן הם –עובדים על הטקסט ועושים כל שנדרש כדי להביא אותו לצורתו הקריאה ביותר, המדויקת ביותר, הזורמת והשלמה ביותר. זה אומר שהם מוחקים אם צריך, ומבקשים מהכתב להוסיף אם צריך, ומשנים ניסוחים ומשחקים עם מיקומים של פסקאות. לבסוף, הם אלה שמעניקים כותרת לטקסט וכותרת משנה (אתם יודעים, כמה שורות מתחת לכותרת שמסבירות על מה הכתבה) וגם את הציטוטים הנבחרים שמודגשים בתוך העמוד. אלה נקראים "לידים". בחלק מהמערכות בהן אין הגהה ו/או עריכה לשונית נפרדת, אחראים המשכתבים גם על תקינותו הלשונית של הטקסט והקפדה על חוקי הדקדוק. במקום בו יש מגיה, הוא האחרון לראות את הטקסט ולוודא תקינותו (ב"עורך לשוני" כאן ב"מדריך" תוכלו למצוא מה בדיוק עושה אחד כזה).

דרישות התפקיד

קפדנות, יכולת הבחנה בין עיקר לתפל, שליטה בשפה ברמה גבוהה, ידע כללי, חוש עיתונאי לזיהוי "סיפור", ביקורתיות, ספקנות, מומלצת התמצאות בתחום ענין ספציפי.

ניסיון קודם

מומלץ נסיון בכתיבה, עריכה באתרי אינטרנט או במקומונים קטנים.
למאגר המשרות

עיתונות, תוכן והפקה - מפת התפקידים

אם דפי עיתון עוד משגעים אותך מריח, אם רעש תקתוק המקלדת כמוסיקה לאוזניך, אם כותרת ראשית על ברואדשיט היא תאווה לעין. אם כל החושים מתעוררים לקראת סיפור חדש. אם עיתון טוב מרגש אותך לא פחות ממאיר שלו.
תפקידים התחלתיים
כתב עורך לשוני מפיק עורך
אודות תנאי שימוש ביה"ס לתקשורת הרדיו הבינתחומי 106.2fm
המדריך לעולם התקשורת לוגו
Developed by Slavin - Internet Technologies