המדריך לעולם התקשורת לוגו  המדריך לעולם התקשורת לוגו לדף הבית

תפקיד

מהעולם החיצון - לדפי העיתון. הכתב מוצא, מתמלל ומשגר.
גילי איזקוביץ' - כתבת

תיאור תפקיד

שני פנים לתפקיד: הכנת כתבות מגזין ואספקת חדשות שוטפת לעיתון בתחום הסיקור המוגדר. ומהו תחום סיקור מוגדר? יש הרבה: טלויזיה, אמנות, חינוך, משטרה, בריאות, עיצוב, מוסיקה ו-אוקי, הרעיון ברור. בחלק המגזיני העבודה נעשית "לרוחב" ו"לעומק" ולאורך זמן: סגירת נושא/מרואיין לכתבה, הכנת תחקיר על הנושא (נבירה בארכיונים, תשאול אנשים קשורים, הרבה טלפונים), קיום ראיון (אם בזה מדובר. לפעמים זו כתבה "על" משהו ולא ראיון "עם") וכמובן כתיבה. הרבה מאד מילים שיחד מספרות סיפור, שבסופו של דבר נפרש על פני כמה עמודי עיתון. החלק החדשותי הוא קצבי בהרבה. הכתב נמצא כל הזמן עם היד על הדופק בתחומו - מה קרה, איפה קרה, למי קרה, מי עשה מה למי – ומדווח מיד לעיתון. אין זמן להתמהמה. בפן החדשותי כן חשוב להקפיד על ווידוא עובדות והימנעות מטעויות, אך יש לספק סחורה מיידית ולרב קצרה, כמה מילים (לפעמים באורך של הקטע שאתם קוראים) שגם הן מספרות סיפור, אך פה הוא קצר, עובדתי וממוקד. ידיעה. אי אפשר להתעלם מהאינטרנט: לכל עיתון אתר משלו ולרוב, כתבי העיתון הם גם ספקי התוכן לאתר. מאז שאין זמני הורדה לדפוס, העבודה נעשית מסביב לשעון וזאת במטרה "לתת פייט" למתחרים. ישנת, הפסדת.

דרישות התפקיד

סקרנות טבעית וחושים מחודדים, עמידה בלחץ, עירנות, מידה של חוצפה (או היעדר בושה לפחות), יכולות ניסוח טובות בעל פה ובכתב.

ניסיון קודם

מומלץ – לימודי עיתונות/תקשורת. לא חובה. נסיון קודם לא הכרחי אם יש לך "את זה" לדעת העורך, אך כן מומלץ להתחיל במקומונים או באינטרנט לפני כתיבה בעיתון יומי.
למאגר המשרות

עיתונות, תוכן והפקה - מפת התפקידים

אם דפי עיתון עוד משגעים אותך מריח, אם רעש תקתוק המקלדת כמוסיקה לאוזניך, אם כותרת ראשית על ברואדשיט היא תאווה לעין. אם כל החושים מתעוררים לקראת סיפור חדש. אם עיתון טוב מרגש אותך לא פחות ממאיר שלו.
תפקידים התחלתיים
כתב עורך לשוני מפיק עורך
אודות תנאי שימוש ביה"ס לתקשורת הרדיו הבינתחומי 106.2fm
המדריך לעולם התקשורת לוגו
Developed by Slavin - Internet Technologies